نوشته شده توسط : رب انار

رب انرب انار ترکیب ساده ای از آب انار، شکر و آبلیمو می باشد. بنابراین همان فوایدی که از آب انار بدست می آید از رب انار نیز می توان کسب کرد. آب انار حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های B است که دارای فواید سلامتی بیشماری می باشد. در این مطلب خواص رب انار را مورد بررسی قرار می دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

رب انار با استفاده از غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به خاطر داشتن طعم ملس دارای طرفداران بیشماری می باشد. این ترکیب دارای کالری بدون چربی، فیبر، پتاسیم، ویتامین C و مقداری آهن می باشد. هر موقع سخن از خواص رب انار به میان می آید می توان به خواص انار نیز اشاره کرد. در ادامه خواص دارویی و درمانی رب انار را بررسی می کنیم.

     خاصیت های دارویی رب انار
خواص رب انار که همه را شگفت زده می کند

رب انار و انار دارای اسید الایژیک است که در دیگر میوه ها کمتر دیده می شود و از این رو این میوه دارای خواص منحصر به فردی می باشد. و همچنین دارای پنی فنول ها می باشند که سطح کلسترول بد موجود در بدن را کاهش می دهد. خواص رب انار سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد آلی است.

خاصیت های درمانی رب انار
خواص رب انار برای لاغری
رب انار ترکیب عالی برای رژیم غذایی و کاهش وزن است. این ترکیب سرشار از ویتامین های A,B,C می باشد که به سوخت و ساز بدن کمک می کند و همچنین ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می نماید.   

 


رب انار 280 گرمی اصالت


از جمله خواص رب انار وجود نیاسین در آن است که ماده ای ضروری برای رشد ذهن جنین می باشد. از این رو خوردن این ماده غذایی همانند ماست و خاویار در این دوران به زنان حامله توصیه می گردد.

خواص دارویی رب انار
فواید رب انار برای پوست و سیستم گوارشی

رب انار همانند تخم بلدرچین حاوی مقادیر فراوان ویتامین B می باشد. ویتامین B1 به عنوان یک کاتالیزور در بدن فعالیت کرده و باعث می شود همواره پر انرژی باقی بمانید. همچنین باعث فعالیت مناسب آنزیم ها می گردد. نیاسین موجود در رب انار باعث می شود پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند و سیستم عصبی را سالم نگاه می دارد و عمل هضم غذا را آسان می کند.

خواص درمانی رب انار
تقویت سیستم ایمنی بدن

رب انار حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد که برای سیستم ایمنی بدن مفید است. وقتی عمل هضم غذا انجام می شود فرآیندی به نام اکسیداسیون در بدن اتفاق می افتد و باعث تولید رادیکال های آزاد می گردد. رادیکال های آزاد می توانند به بافت آسیب برسانند و بیماری هایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان را تولید کنند. رادیکال های آزاد ممکن است از طریق تنفس هوای آلوده نیز جذب بدن گردد. آنتی اکسیدان های موجود در رب انار به سلول های بدن کمک می کند تا بر رادیکال های آزاد تاثیر بگذارند.
پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از خواص رب انار همانند خواص شیر کمک به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها می باشد. استفاده منظم از رب و آب انار بدلیل کاهش خطر ابتلا به سرطان ها بویژه سران سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان ارزشمند می باشد..



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رب انار

در کل، انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی‌فنول‌»ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL شده و اجازه نمی‌دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند. فراموش نکنید که انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛
یعنی در هر 100 گرم از این میوه 240 میلی‌گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی‌گرم ویتامین c، 80 درصد آب و 50 کیلوکالری انرژی یافت می‌شود. در ضمن، مقداری آهن دارد ولی به عنوان منبع آهن نمی‌توان روی آن حساب کرد.

میزان قندش نیز به حدی است که باعث منع مصرف بیماران دیابتی نمی‌شود به همین دلیل توصیه می شود که این محصول فرآوری شده را از مراکزی چون سوپرمارکت شهر24 تهیه کنید.

درباره پلی‌فنول‌ها باید بگوییم که آنها ترکیباتی هستند که در اکثر میوه‌ها و سبزی‌ها به خصوص شا‌توت و انگور قرمز وجود دارند و البته در انار بیشتر به چشم می‌خورند.

در ضمن، اسید آلارژیک یکی از مهم‌ترین ترکیباتی است که در میوه‌های دیگر کمتر دیده شده اما ویژگی انار و رب آن مربوط به وجود همین اسید است.

 

رب انار 385 گرمی یک‌ و یک

یادتان باشد که وقتی رب این میوه تهیه می‌شود، پلی‌فنول و اسیدآلارژیک آن در اثر حرارت از بین نمی‌رود و تنها ویتامین c آن کاهش پیدا خواهد کرد پس رب انار نیز ارزش غذایی بسیار دارد؛ البته اگر از انار مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شده باشد



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رب انار

طرز  تهیه رب انار:

رب انار برای خورش فسنجان، خوراک مرغ، مرغ سوخاری، اکبرجوجه، ماکارانی و بسیاری از غذاهای دیگر چاشنی و سس لذیذی است.

مواد لازم برای تهیه رب انار:
 
  •  انار      8 کیلوگرم
  •  آب      3 لیوان
  •  نمک      در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری

وسایل لازم برای تهیه رب انار خانگی:

  • صافی پارچه ای یا سیمی خانه ریز
  • گوشتکوب
  • چرخ گوشت

 

رب انار 350 گرمی کامبیز



1. انار را دانه کنید سعی کنید پوست داخلی و غلاف سفید رنگ داخل انار، با دانه ها مخلوط نباشد البته اگر در حجم بالا رب گیری می کنید و تهیه دانه انار خالص مشکل است، اگر کمی از غلاف های سفید با دانه ها مخلوط شد ایرادی ندارد.

2. در قابلمه بزرگی، دانه های انار همراه آب را روی حرارت بگذارید زیر شعله را بلند کنید تا آب بجوشد سپس شعله را کم کنید و هر چند دقیقه انار را هم بزنید و با فشار ملاقه یا کفگیر به دانه ها سعی کنید آب دانه ها کاملا گرفته شود. هر از گاهی در حین جوشیدن، با گوشتکوب دانه ها را در قابلمه بفشارید تا آب از دانه خارج شود.

3. این کار را ادامه دهید تا زمانی که حداکثر آب دانه ها گرفته شود.

4. سپس محتویات قابلمه را از صافی رد کنید تا آب از دانه ها جدا شود. دانه ها در این مرحله سفید رنگ هستند و نشانه این است که آب آن ها تا حد ممکن گرفته شده است ولی برای آب گیری کامل، دانه های داخل صافی (تفاله ها) را مجددا در قابلمه جداگانه ای بریزید و با مقداری آب بگذارید بجوشد تا رب انار درجه 2 حاصل شود!

5. آب انار خالص را در قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا غلیظ شود. بایستی هر چند لحظه هم بزنید تا رب شما ته نگیرد چون در این مرحله آب سریعا تبخیر می شود.

6. دقت داشته باشید رب انار مانند رب گوجه فرنگی زمان زیادی برای جوشیدن و غلیظ شدن نمی برد بنابراین بایستی مراقب باشید تا رب ته نگیرد و گرنه هم رنگ و هم طعم رب خراب می شود.

7. در اواخر غلیظ شدن رب، نمک را اضافه کنید تا فساد و کپک زدگی رب را به تعویق بیندازد. رب انار درجه 1 آماده است.

8. غلظت رب انار بسیار مهم است چون اگر خیلی سفت شود زمانی که در یخچال می گذارید سفت تر شده و در بعضی موارد قاشق به سختی داخل رب می رود، وقتی به عنوان چاشنی یا سس از آن استفاده می شود خیلی دیر در آب حل می شود و در نتیجه استفاده از آن مشکل است که این غلظت مناسب نمی باشد. برخی برای کسب درآمد بیشتر، رب را آن قدر شل بر می دارند که حتی با نگهداری رب در یخچال نیز کپک می زند، که این غلظت نیز مناسب نیست. بلکه باید نه شل و نه سفت باشد بنابراین غلظت مناسب رب انار، نیاز به کسب تجربه بیشتری دارد.



:: برچسب‌ها: رب انار،سوپرمارکت اینترنتی، سوپرمارکت آنلاین،فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رب انار

رب انار چیست ؟

رب انار که به عنوان چاشنی غذا و افزودنی استفاده می‌شود، از جوشاندن و غلیظ کردن آب انار به دست می‌آید. این ماده در تهیه غذاهایی مانند فسنجان، اکبر جوجه و شامی‌کباب لرستانی کاربرد دارد.

برای تهیه رب انار اگر دانه‌های انار تحت فشار بیش از حد قرار گیرند، آب انار تلخ می‌شود. در روش سنتی تولید رب انار در ایران، پس از آب‌گیری انار، آب آن را در ظرف‌های مسی ریخته و ساعت‌ها می‌جوشاندند تا به غلظت عسل برسد. امروزه رب انار به روش صنعتی نیز تهیه می‌شود و مدت زمان گرمادادن آب انار در این روش کمتر از روش سنتی است.

رب انار از سوغات‌ شهر ساوه محسوب می‌شود.

 

رب انار

رب انار 285 گرمی سمیه

 

 



:: برچسب‌ها: رب انار , سوپرمارکت اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد